tisdag 14 augusti 2012

Onsdagstema #122



Since 21April2010
Denna gången får ni en dag på er att lista ut tolkning. Jag kom på temat när jag satt på tåget till Szentendre igår. Szentendre är en liten gammal underbart charmig ort längs Donau norr om Budapest. Vi hade en heldag där – solen sken hela dagen.
Temat blir GRATIS. Vet ni vad? Man kan åka GRATIS som senior i hela Ungern (EU-medborgare). Metro – tåg – buss.
Lycka till! Take care out there!
Ledsen att några av er haft problem att lägga in länkar. Testar båda formlerna denna gång. Ngn som inte fungerar?

Alt 1.

Alt 2.

4 kommentarer:

ormbunke sa...

Det är en förtjusande liten stad. Besökte den när vi också var i Budapest för X antal år sedan . Köpte bl.a en Tokajer där.Varför är det inte gratis med resor här?

Bildgatan sa...

Fasiken ... trodde jag skulle vara först för en gångs skull i motsats till att oftast vara sist. =) De där tre minuterna var tydligen tre minuter för länge som jag satt och funderade över livet i allmänhet - helt gratis var mina tankar men det kostade på lite för hjärnan.

Nej nu ska jag sluta svamla och lägga mig för att snart stiga upp igen och transporteras "gratis" till mitt externa uppdrag, på cykel.
Godnatt ...

Annemor sa...

Takk fro at du er vert.
Ha en god dag.
Mormor

Laura sa...

Gratis är gott ;) men så mycket som man kommer på!